Сб, 2018-11-17, 12:43:07 | 
RSS

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ТА БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

                                      
        88006, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Верещагіна, 18, 
тел/факс: (0312) 660467, 673384, факс 673284,e-mail: nmc.zakarpattya@mns.gov.ua

Каталог статей

Головна » Статті » Пам'ятки для дитячих садків та закладів освіти

КОМП'ЮТЕР ТА ДІТИ: КОРИСТЬ ЧИ ШКОДА?
       Нам нікуди не дітися від науково-технічного прогресу. Найголовніше - знати як впливає комп'ютер на дитячий організм і скільки часу дитина може проводити за монітором без шкоди для здоров'я. Існують чотири основнихшкідливих чинника: навантаження на зір, стиснена поза, навантаження на психіку, випромінювання.       
          Навантаження на зір - перший і найголовніший чинник. Тривала робота на комп'ютері приводить до зорової перевтоми, що, у свою чергу, може призвести до зниження гостроти зору. Дитина старшого дошкільного віку може проводити за комп'ютером не більше 10-25 хвилин, після чого необхідно зробити перерву і невелику гімнастику для очей. Якщо у малюка проблеми із зором, то сідати за монітор йому можна тільки в окулярах. Ні в якому разі не дозволяйте дитині працювати за комп'ютером у темряві. Розмістіть дисплей так, щоб світло з вікна не падало на екран і не світило в очі. Простежте, щоб відстань від дитячих очей до екрана становило 50-70 см. І пам'ятайте: комп'ютер не є основною причиною розвитку короткозорості у дітей. Величезну роль у цьому відіграють спадковість, телевізор і читання в темряві. При грамотному підході й організації робочого місця дитини, його зору нічого не загрожує.        
      Стиснена поза - сидячи за комп'ютером, дитина дивиться з певної відстані на екран і одночасно тримає руки на клавіатурі або органах управління. Це змушує прийняти певне становище і не змінювати його до кінця гри. Простежте, щоб кисті рук дитини перебували на рівні ліктів, а зап'ястки - на опорній планці. Також необхідно зберігати прямий кут (90 градусів) в області суглобів. І, звичайно: між комп'ютерними іграми дитина повинна грати в рухливі ігри, гуляти, займатися спортом. Не дозволяйте дитині перекушувати за комп'ютером: ця шкідлива у всіх сенсах звичка може залишитися на все життя. 
       Психічне навантаження - третій за важливістю чинник. Комп'ютер вимагає не меншої зосередженості, ніж водіння автомобіля. Цікаві ігри вимагають величезної напруги, якого практично не буває в звичайних умовах. Ця область ще мало вивчена, оскільки сучасна мультимедійна техніка з'явилася зовсім недавно. І все ж психічне навантаження можна зменшити. По-перше, у роботі (повторимося ще і ще раз) слід робити перерви, а по-друге, необхідно стежити за змістовною стороною ігор. Легше за все для дитячого сприйняття статичне, велике кольорове зображення в супроводі звуку. Досить безпечно розглядати картинки або фотографії в супроводі дикторського тексту. Гірше для психіки і для очей сприймається малювання на комп'ютері, тому що всю роботу виконують очі. Напружуючи зір, малюк напружується сам. Усе це відбувається і під час читання з екрану тексту, тому пошук інформації в Інтернеті потрібно дозувати. Ну і, нарешті, справжні шкідники - ігри, що містять зображення, які рухаютьсяна високій швидкості і дрібні елементи. Перевтому і напругу дитячого організму після таких тривалих ігор зняти дуже нелегко.    
        Випромінювання - у сучасних моніторах передбачені всі заходи безпеки: зокрема, власне те, що називається радіацією (гамма-промені і нейтрони), монітор взагалі не виробляє. У ньому просто немає пристроїв з настільки високою енергією. Також нічого не випромінює системний блок. Але ви напевно помітили, що ніде в квартирі пил не скупчується з такою швидкістю, як на комп'ютерному столі. Справа в тому, що на електронно-променевій трубці кінескопа є потенціал у 100 разів вище напруги в мережі. Сам по собі потенціал не небезпечний, але він створюється між екраном дисплея і обличчям того хто сидить перед ним, і розганяє осілі на екран пилинки до величезних швидкостей. І ці порошинки летять, природно, на всі боки і осідають на комп'ютерний стіл і обличчя. Отже, необхідно постійно знижувати кількість пилу в приміщенні за допомогою вологого прибирання. А як встанете з-за комп'ютерного столу, слід умити обличчя прохолодною водою або протерти вологою серветкою.    
Скільки часу дитині можна проводити за комп'ютером?
        Потрібно обмежити час, який дитина може проводити за комп'ютером. Так, малюкам до 6 років можна займатися не більше 20 хвилин на день, і то бажано з 1-2 перервами. Школярам (7-8 років) можна збільшити час до 30-40 хвилин на день, а дітям з 9-11 років можна проводити за комп'ютером не більше півтора години на день (природно, з перервами). 
                Як правильно облаштувати місце за комп'ютером для дитини?
         Пам'ятайте, що робоче місце має бути добре освітлене, але при цьому на монітор не повинні потрапляти відблиски від лампи або пряме сонячне світло.         Стіл обов'язково повинен підходити дитині по зросту. Ноги не повинні висіти або бути підігненими під себе. Під ноги поставте підставочку і стежте за тим, щоб дитина тримала спину рівно, а голову прямо. Екран повинен бути розташований на відстані 70 см від очей вашого чада. 
        Комп'ютерний світ схожий зі світом, у якому ми живемо. Він може бути різноманітним: і добрим, і жорстоким. Дитині та підлітку рости в цьому світі з комп'ютерним бумом. Обмежити дитину у роботі зкомп’ютером означає викликати в неї неадекватну реакцію. Якщо з дитиною трапляється істерика, коли його відривають від комп'ютерних ігор, можливо, політика дорослих щодо "розумної машини” спочатку неправильна. Буває так, що батьки то сильно турбуються про здоров'я дитини, забороняючи їй довго грати, то немов забувають про це, дозволяючи сидіти за комп'ютером годинами. Коли в сім'ї немає єдиної думки дорослих з приводу комп'ютера, дитина чинить так, як вважає за потрібне.
       Якщо батько замість спілкуватися з дружиною сидить перед дисплеєм комп'ютера, якщо матері легше поринути у переживання "мильної опери”, ніж поговорити з донькою абосином, то не слід очікувати від дитини іншої реакції на комп'ютер або телевізор. Біда не в тому, що в нашому житті є електронні засоби інформації та комунікації. Біда в тому, що самим дорослим зручно замінити ними спілкування з дитиною.  
Для дітей важливим є:  
—  яскраве, насичене, цікаве життя;
—  можливість відчувати азарт і ризик;      
—  можливість виражати агресію прийнятним способом;  
—  можливість грати і реалізовувати свою цікавість; 
—можливість повноцінно спілкуватися з батьками й однолітками.     
Комп'ютер не принесе шкоди дитині при розумному підході.Коли ми навчимо своїх дітей, учнів свідомо і творчо підходити до інформаційного простору, змінювати форму подання знань та даних таким чином, щоб це було корисно нашим дітям і не загрожувало їх здоров’ю та розвитку, ми полегшимо формування в учнів ефективних стратегій мислення, будемо сприяти підвищенню їхньої самооцінки, упевненості у своїх силах.  
           Матеріал підготовлено методистом обласногометодичного кабінету БЖД населення – Дрессер О.І. т. (0312) 67-33-96 
Категорія: Пам'ятки для дитячих садків та закладів освіти | Додав: Настя25 (2013-11-13)
Переглядів: 1140 | Рейтинг: 0.0/0